Om Squeezy

VERDENS FØRSTE ENERGY GEL.

Dr. Timothy Noakes, professor i fysisk uddannelse og sportsvidenskab ved University of Cape Town i Sydafrika, fik i midten af 80'erne en genial idé: Som en meget ambitiøs maratonløber, kendte han til problemet med manglende kulhydrater og stillede det afgørende spørgsmål: hvordan kan jeg sikre mig at kroppen får den fornødne energi før og under fysisk træning og konkurrencer?

 

Han og hans team udviklede i 1987 en gel indeholdende omkring 25 gram med nok energi til at holde en atlet kørende i op til en time. For at gøre indtagelsen af ​​denne energi så let som muligt, udviklede Noakes og hans team en lille pose, så gelen let kunne presses ud i munden.

 

Produktet var stort set ukendt uden for Sydafrika indtil Roger Milenk opdagede det ved Challenge Roth. Han ændrede opskriften en smule og lancerede det på det Europæiske markede i 1993 og produktet blev hurtigt en stor succes.

 

Produkterne blev i 2000 relanceret med det nuværende mærkenavn SQUEEZY® og sortimentet blev udviddet med et antal innovative nyskabelser såsom verdens første maltodextrin-baserede energi vingummi samt energi barer og drikke.

 

I 2009 kom det næste store skridt i mærkets udvikling, da hele produktionen flyttede til Tyskland. Kvalitetsstandarderne blev hævet yderligere og brandet fik sit aktuelle overordnede design. Sortimentet af geler blev yderligere optimeret i 2013, da emballagen blev optimeret for at forbedre brugen af produktet og minimere affald.

 


 

SQUEEZYs LEDENDE PRINCIPPER: MOTIVATIONEN BAG VORES KONSTANTE PRODUKTUDVIKLING.

SQUEEZY® arbejder konstant på at forbedre vort sortiment, så de kan tilbyde atleter og andre sundhedsbevidste mennesker overalt i verden, de bedst egnede produkter.

 

1. UDVIKLET AF ATLETER - TIL ATLETER.

Ethvert nyt produkt som udvikles til SQUEEZY® skal overholde de særpræg, som gør sortimentet unikt. Produktet skal kunne optages i kroppen hurtigt og effektivt og må ikke være hård ved maven. Produkternes smag skal være varierede og pirre smagsløgene samt være nemme at indtage og transportere.

Atletens krav er altid i fokus, når SQUEEZY® udvikler nye produkter. Derfor er produkterne også udviklet med tanke på atletens krav under træning og konkurrence.

Det har altid været sådan og vil altid være sådan: SQUEEZY® gel var verdens første energi gel udviklet af og til atleter. Konstante innovationer såsom den pikante/salte tomat gel følger i fodsporende på dette innovative brand.

 

2. ALLE KROPPENS BEHOV - HVERKEN MERE ELLER MINDRE.

Alle produkter indeholder udelukkende de ingredienser som kroppen har brug for i de forskellige faser af træning og konkurrence. Produkterne indeholder kulhydrater og mineraler som kroppen har brug for, for at kunne give dig den fornødne energi under træning og konkurrence. Proteinprodukter mm. giver din krop de proteiner og aminosyrer samt vitaminer, som kroppen har brug for i perioden før og efter træning/konkurrence.

SQUEEZY® produkter er lette for kroppen at optage og ikke hårde ved maven.

 

3. 'SIMPLICITY' - BASERET PÅ 'BEST PRAXIS'.

SQUEEZY® produkter bliver testet grundigt inden de frigives til salg. Hvert produkt er fintunet i forhold til dosering, brug og implementering. Hvad betyder dette så for atleten? Helt enkelt, at kroppen får den nødvendige mængde energi - før, under og efter træning og konkurrence - effektivt, simpelt og let.

 

Takket være SQUEEZY® kan atleten fokusere på de vigtige aspekter af træningen og øge sin ydelse og velvære.